Måndag 8/2

IMG_0006

Vi hade i alla fall tur med vädret! I fredags bar det i väg till Jokkmokks marknad. Sol och vackert och minusgrader.

Under körningen var det som mest minus tjugotvå grader. I Jokkmokk var det mellan 16-18 minusgrader.

Dagen efter så kom det snö och säkert mellan 10-15 centimeter. Kändes bra att maken var ledig i fredags och att vi åkte då. Nu slapp vi dålig sikt plus snörök.

I går slog vädret om igen så nu är det plusgrader och jag hoppas att det inte blir något regn. Då blir det halka på det också.

Jättekul att få åka till Jokkmokk. Jag själv har inte varit där sedan ca 1978-1979. Fanns som vanligt fina saker att köpa med ögonen plus annat.

Myste när jag fick klappa renar och att sen att få se den fina renrajden. Rajden har pågått sedan 1965 med denne man. Hans äldsta ren i rajden var femton år.

Toppen var denna dag med allt!

Vilat i helgen från datorn och det har varit mer än skönt! Skrivit och skapat massor av ord den sista tiden och kanske ska den ordströmmen vila ett litet tag eller inte. Vi får se om jag skrivpuffar senare idag eller …

/kram

IMG_0041

Copyright Ljusletarens make

 

12 thoughts on “Måndag 8/2

  1. Så vackra färger . Vackert foto. Vi har varit där några gånger . Min svägerska var same. Men de bodde söderut i stort sett hela sitt liv. Min svåger flyttade dit när han blev ensam, meningen var väl att de skulle flytta båda dit när de fått pension . Men livet tar sin egna väg

    Gilla

Kommentera

