Min bild och min text

img_0015

Solskivan

 

Solen ger näring till själen och jag gör allt för att ta tillvara på den stunden

Dagens timmar är få men vad gör det när jag fångas in av vackra skådespel

 

Tafatt leker den låga solen på himlen och lurar min kameralins att följa med

 

Vill fånga dig

Vill föreviga dig

 

Tidpunkter när dagen inte vill bjuda på sol återfinns du ändå där inom mig

Dina nedgångar tjusar och jag behärskar inte ens se mig mätt på dig var dag

 

Palettens kulörer finns alltid att bjuda in till när du målar in ditt dagliga ärende

 

Du blev fångad

Du blev förevigad

Du är min sol

 

Copyright Ljusletaren

7 thoughts on “Min bild och min text

  1. Vackert! Både foto och dina ord.

    Nej, när man tröttnat på ljuset och solen, då är man nog trött på livet. Och det dröjer länge än. Sen vet man inte vad som händer. Men det är det som är så spännande med livet, det oförutsägbara.

    Gilla

Kommentera

