img_0018God fortsättning på er alla mina goa vänner ❤

Jag har bara varit under julen och har inte ens ägnat min blogg någon tanke. Inte heller sajten Poeter har just fått något besök av mig.

Det är så skönt att bara vara och kanske göra lite annat av nya saker. Gillar att se på vackra bilder i de grupper som jag är med i via facebook. Har även fått några fotovänner som delar ut vackra kort då och då. En spännande dold grupp är jag också med via fb.

Visst ska jag blogga men jag ska göra det då jag känner för det och helt utan mina egna krav.

Har även fått lånat hem en blodtrycksmätare för att kolla mitt tryck under en vecka. Läkaren sa att när jag hade ätit min medicin i ca 4-6 veckor så skulle trycket kollas igen. Pappret med olika mätresultat är inlämnat till min doktor.

Tänk om jag hade fått min medicin direkt när de upptäckte mitt höga blodtryck år 2015! Då hade jag sluppit vara så trött under nästan hela 2016. En ny värld öppnades och tur är det 🙂

Pratade med min granne och hon hade typ samma besvär. De gav inte heller henne någon medicin?!?! Jag sa att hon skull stå på sig och begära medicin. Grannen är i min ålder.

Bra att vara restriktiv med medicin men det är inte alltid det hjälper med motion och bättre ätvanor. Motionera gör jag då med Sokko. Försöker att blanda in grönt i maten osv.

Annars är det som vanligt med mig och med ni då? /kram ❤

 

11 thoughts on “

  1. God fortsättning till dig också!

    Och så bra att du fått ordning på blodtrycket. Jag var ju, som jag berättade, med i ett hälsoprojekt. Det visade sig att jag är frisk. Möjligtvis att jag ska kolla upp blodtrycket då och då. Ligger precis under eller på gränsen för normala värden. Jag visste ju det. Ett släktdrag. Min syster och bror har ätit medicin i många år.

    Vilken underbar bild! Naturens färger är fantastiska!

    Liked by 1 person

  2. God fortsättning och vacker bild.

    Du som gillar bilder…..Jag har hittat en sååå fin blogg som jag tror (säker) på att du gillar. Gå in på bloggen Jonna jinton. Supervackra bilder med text till. Här lever ett par tillsamans i en by grundstjärn som endast har 10 invånare. Besök bloggen ….Du kommer inte ångra dig. Jag har gjort reklam för denna blogg i mitt inlägg. En otroligt naturnära blogg ….

    Kram !

    Liked by 1 person

  3. Såå vackert ljus och fantastiska färger i bilden – helt underbar!
    Skönt om blodtrycket rättat till sig så du känner dig bättre … inte roligt att ständigt känna sig trött.
    Önskar dig också en God fortsättning på det här året … och bloggar gör man när man känner för det – inte för att man måste 🙂
    Tack för din kommentar hos mig – den värmer…
    Kram

    Liked by 1 person

    • Tack för den kommentaren om min bild! Den värmde 🙂
      Ja, det är härligt att att fått igen geisten.
      Håller helt med i det du säger om att blogga.
      Gillar dina foton så mycket och det vet du också om sen förr. Det är en lisa för själen att få se på vackra ord och foton. Tack ❤
      /kram

      Gilla

Kommentera

