Lyssna på dina signaler!

img_0011

Jag häpnas verkligen av hur människor vägrar att lyssna på kroppens signaler. De ska banne mig klara av detta motionspass fastän kroppen skriker ”vila”.

Många tar på sig mer och mer uppdrag i jobb eller på fritiden fastän kroppen ropar på ”vila”.

Ledigheten ska var fullspikad av roliga saker och varje minut ska täckas in fastän kroppen ropar på ”vila”.

Sedan detta med att så här har jag gjort förr och ska banne mig göra så nu också fastän kroppen ropar på ”vila”.

Kroppen är stum och omedgörlig och det är en plåga att ta sig upp ur sängen för att gå till jobbet eller för att gå upp, för att du måste gå upp just den tiden. Kroppen skriker ”vila”.

Det finns hur många exempel som helst på detta med hur kroppen vill få dig att lyssna. Vad gör många? De ger blanka tusan i detta och kör slut på sig själva. Det blir kanske långa sjukskrivningar för många av dessa … vad vet jag … det enda jag vet är att man ska lära sig att lyssna på kroppen.

Timmar med sig själv i lugn och ro kan göra susen för en kropp som vill vila. Tar man det för vana att boka in vila så kanske kroppen blir mer medgörlig sen … i alla fall så tror jag på detta.

Skrivit om det förr men tar upp det igen. Många  betalar en hel del pengar för att få tid för sig själv i lugn och ro plus att vara ett med naturen.

Låt ditt inre glänsa. Låt inte ditt yttre glänsa. /kram ❤

 

8 thoughts on “Lyssna på dina signaler!

  1. Kram 🤗 Mitt upp i allt detta men mycket medveten om och försöker hitta vilostunder och för mig är stickning/virkning just sån vilostund som gör mig avslappnad och välmående 😊

    Liked by 1 person

  2. Instämmer helt ned det du skriver. Kroppen behöver sin återhämtning och vila….så är det, men många kör på utan att lyssna för det ska ju hända en massa saker hela tiden. För att du ska fungera måste du ju sköta din kropp, för vart ska du annars bo?
    Inte boka upp varje minut…..lär dig att lata dig emellanåt för denhär sorts återhämtningen gör susen för kropp och välbefinnande.

    Ha en fin dag och kram.

    Liked by 1 person

  3. Intensiv och vacker himmel och vackert foto!

    Det hjälper ju inte alltid att man själv vet att det är vila man behöver. Om man råkar ut för läkare som inte begriper ett jota utan man får höra att de själva är trötta, så… står man ut ett tag till med hjälp av piller tills man verkligen kraschar.

    Liked by 1 person

Kommentera

