Vinter, sol och glädje :-)

Först så började morgonen med att min text var med i vår lokaltidning Piteå-Tidningen. Hade skrivit om hur jag och hela byn är stolt över vår duktiga skidskyttetjej Anna Magnusson och så vidare. I morgon börjar VM så heja på Anna och även Hanna som är från någon by bort från mig. Tror att dessa tjejer tar medalj antingen själva eller tillsammans med hela det fina damlaget i skidskytte.

img_0002_1

Även jag önskar guld på min egen vandringsstig 🙂

img_0026

Tackar även så mycket för dessa fina konstverk som jag fick se idag.

img_0033

Här är jag och Sokko på väg hem. Vi går efter skoterleden på vårt träsk här i byn.

Ha nu en bra dag och njut av det lilla, lilla, som fångar upp dig idag/ kram ❤

 

8 thoughts on “Vinter, sol och glädje :-)

  1. Då ska jag kolla skidskytte imorgon. Vad spännande!

    Så väldigt inbjudande foton. Otroligt vilka vackra mönster snöflingor har och på ditt foto ser flingorna dessutom så fint fluffiga ut :-). Orört.

    Liked by 1 person

    • Tackar 🙂
      Lyckades med ljuset i den bilden *tror jag* 🙂
      Förr så hade de en sida i vår lokaltidning för oss läsare och då var jag med då och då med dikter och foton. Den går att läsa online men då kostar det en krona. En i byn har delat texten i fb … är du med där? Måste veta ditt efternamn för att kunna söka upp dig där? /kram ❤

      Gilla

  2. Vilka ljuvliga bilder, guldstigen är en sån där gyllene stund som jag blir hänförd över, en stund att bära med sig. Sen den tjocka rimfrosten på grenarna, så vackert du har fotat den, oj, vad jag vill ha rimfrost här också! Och så skoterleden, blåser det inte där när det är så öppet? Grattis till publiceringen också!
    Kram

    Liked by 1 person

Kommentera

