Att vara positiv går inte hem

IMG_0028

Återigen har jag blivit kväst för att jag är positiv av mig och vill se möjligheter istället för allt som är negativt och pågår i nuet.

Hur skulle det vara om alla satt och beklagade sig varje dag om hur hemskt det är? Upplysa om det ena efter den andra saken om hur skrämmande vår värld är?

I alla tider har människor beklagat sig om hur hemsk världen är. Människor har sett ned på människor som har blivit begåvade med en stor barnaskara. Hur ska ni ha råd att försörja eran familj när världen är i krig eller när världen är så fattig som den är? Hur ska era barn klara sin överlevnad bland alla invandrare och brottslingar?

Kan bara säga att jag älskar de människor som kämpar emot världens ondska för att de orkar att gå emot strömmen av negativa människor.

Älskar min positiva ledsyn och tackar för den var dag 🙂

Gått igenom mycket som en människa gör under sin levnadstid men ändå så spirar min goda vilja fortsatt framåt.

Många negativa människor verkar att älska att slå ned på de positiva viljorna. De påstår att man är blåögd, står inte stadigt på jorden, inte normalt att vara på detta vis och så vidare.

Man lägger sig lite platt ned för att slicka sina sår men fort är positiviteten där igen. Vägrar att ge upp min personlighet. Stolt över att just jag blev som jag blev 🙂

Ljusarbete är vad jag sysslar med tillsammans med så många andra människor. Ljuset vinner alltid ❤

/kram

 

 

13 thoughts on “Att vara positiv går inte hem

  1. Jag anar att jag är en som du syftar på i din text. Ändå vidhåller jag att det är inte fel att vara positiv! Trots detta så kan man inte blunda för alla hemskheter som sker. Det skjuts och mördas medmänniskor varje dag. Det om något är skrämmande och något positivt kan jag inte uppbåda kring detta. Ändå måste man gå vidare och hoppas på en vändning. Att rent personligt leva i uppkomna svårigheter kräver styrka. Även att orka se ljus i det som är nattsvart och omöjligt att påverka. Det som sker här och nu går inte att blunda för vare sig inom eller utom hemmet. Vi är många som kämpar och försöker att vara positiva för att orka. Allt är dock inte svart eller vitt …

    Liked by 1 person

  2. Ja då fortsätt som du är.
    Det behövs mycket mer positivt i vårt samhälle
    Jag tror att du ser som alla andra det hemska som händer
    Min mamma var alltid glad, även om jag ofta såg sorg i hennes ögon
    Men hon tyngde aldrig ner någon annan
    Hon förlorade tre barn, en som bara var tre månader
    Ofta ensam för min pappa var psykiskt sjuk och ofta inlagd
    Krig i världen, inga pengar osv
    Men hennes smittande skratt och glada sätt det försöker jag bära med mig
    Det finns många svarta stunder i livet
    Men man får göra som hundar skaka av sig obehaget och skälla glatt
    Nu finns det sjukdomar som gör att det inte går, det har jag all respekt för
    För jag vet att det inte går att rycka upp sig vid en depression
    Vi är alla olika
    Men jag försöker leva som mamma lärde mig, undvik grubbel och tjorviga dagar
    Gör något med händerna även om det känns som att det inte går
    För något händer i hjärnan när man t.ex knådar en deg. planterar och gräver i jord eller gosar med ett djur osv
    Att världen är i krig blir inte bättre av att jag suckar

    Liked by 1 person

  3. Jag ramlar ner i mina hål ibland. Men jag tar mig alltid upp igen. I alla fall så här långt. 😉 🙂 Det är viktigare än någonsin att se och lyfta det som är ljust och bra när det känns mörkt runt omkring. Sedan finns det de som hamnar i en depression och då klarar man inte att se det positiva hur man än försöker. Det är hemskt att befinna sig i ett sjukligt mörker. Alldeles särskilt om man till sin natur tidigare varit en positiv och glad människa.

    Kram/Anna-Karin

    Liked by 1 person

    • Intressant att få höra dina tankar också. Absolut viktigt med ljusarbetare *sant*. Bra kämpat att du tar dig upp till ytan hela tiden. Ja det måste vara hemskt att hamna i sjukligt mörker. All respekt för de som lider av olika själsliga läggningar. Tack för din kommentar/ kram >3

      Gilla

  4. Tänk om vi alla var lite mer positiva och kärleksfulla. Det kommer förmodligen alltid finnas ondska. Och det kommer alltid finnas nån som är rikare, snyggare osv. Men är de lyckligare? De som har ett stort hjärta är både vackrast, rikast och lyckligast. Dessutom är det gratis. Fortsätt att va den härliga människa du är och som sprider glädje omkring dig. Vi är många som behöver bli påmind om allt det vackra vi har omkring oss och för en stund glömma allt elände som trots allt finns. Kram på dig och trevlig helg.

    Liked by 1 person

  5. Hejsan !
    Vet inte hur många ggr jag skrev en kommentar o sen dog min laptop!
    Kanske dags o lagad!! Uppdatera!

    Härliga Ljusletsren med sin positiva attityd och livs filosofi!!
    Gillas starkt !!
    Njut av en underbar Fredag o helg!!
    Med glada människor !!
    Det ska jag göra!!
    Kram kram // Soligajag

    Liked by 1 person

  6. Släpp dem! Ödsla inte din positiva energi på något så onödigt! Du sprider dina ljusa fina stunder så bra jag är säker på att du gör mången glad 👍 Fy vad jobbigt de ska ha föresten.. Dina bilder andas glädje på långt håll 😃

    Liked by 1 person

Kommentera

