Fota eller skriva?

IMG_0061

Jag fick en fråga förra veckan om vad jag skulle välja om jag fick välja mellan att fota eller att skriva?

Går inte att välja för min själ behöver all näring både från ord och natur.

Gillar samspelet mellan orden och fotograferingen när jag vill trycka på något speciellt. Blir verkligen glad när personer ser vad jag menar i text tillika bild.

Ofta talar bilden och orden samma språk *ler*

Från det ena till det andra. Idag är det vårdagjämning och jag och Sokko fick en underbar morgon. I natt har det varit som kallast minus 15,7 grader. Det var sol och klart och en fin värld av rimfrost i morse.

Förresten, ser ni hjärtat i björken 🙂

Mulnade igen när vi kom in i morse. Men nu finns det lite av sol och moln igen.

Ha en bra dag/ kram ❤

 

 

 

12 thoughts on “Fota eller skriva?

  1. Det var en svår fråga du fick! Jag kan ju inte skriva som du, men gillar ändå att ge mina bilder lite text. OM jag skulle vara tvungen att välja så blev det nog så att jag väljer att fota … det vore för min del det minst smärtsamma att avstå ifrån.
    Visst ser jag hjärtat!
    Härlig bild!
    Kram

    Liked by 1 person

  2. Jo jag ser hjärtat! Så fint!

    Eftersom jag inte är någon van ”fotare” vore det inget svårt val för mig :-). Fast jag gillar att fotografera ibland. Har dock inte fått in vanan riktigt. Glömmer ofta att tänka på att föreviga det jag ser när jag är ute i naturen.

    Liked by 1 person

  3. Svårt val sannerligen. Tur man inte behöver välja 🙂 Så vacker bild och jag ser hjärtat och runt det anar jag ett större hjärta. Magisk ❤ kram på dej

    Liked by 1 person

Kommentera

