Skaparsugen och ord sökes!

IMG_0038

Himlen var underbar igår morse. Skoterspåret höll bra. Igår på kvällen började det att spöregna och blåsa. Plusgrader i morse men gick ändå en bit efter ett skoterspår. Blev glatt överraskad att det höll.

Söker ord som ligger bra i munnen. Ord som jag kan skapa något av. Ibland är jag rädd för att fastna i ett fack och bara köra på i samma jargong. Vill utvecklas för att gå framåt.

Många som skriver dikter eller texter sitter fast i samma hela tiden. De omformar bara orden lite men som läsare tröttnar man fort på att läsa vidare. Det är inte där jag vill hamna för jag vill vidare.

Visst det jag skriver passar inte för alla. Men orden ska inte heller vara i samma andemening hela tiden.

Har lagt ut att ord sökes i facebook nu på morgonen och har redan nu fått en gilla-tryckning *skrattar gott* Attans vad människor är rädda för att skriva något 🙂

Vad kan hända?!?! Ett enda ord eller flera ord eller en mening kan väl inte skada givaren eller …

Vuxna människor som läser och känner hur det kittlar till för att vilja besvara min sökning efter ord men som inte vågar?!?!

Jag fascineras av hur homo sapiens kan vara *gapskratt* Vågar ni att ge mig något eller några ord som sitter bra på tungan. Det återstår att se ❤

/kram 🙂

 

 

4 thoughts on “Skaparsugen och ord sökes!

  1. Vet inte om orden ligger bra på tungan :-), men här är en dikt som jag skrev för ett tag sen:

    Din rygg var krökt och huvudet stack fram
    som om du precis fått syn på något överraskande
    Linjerna i ditt ansikte indikerade ett långt liv
    Jag ville smeka den tunna huden på din kind

    Du log med tunna läppar bleka utan läppstift
    Skrattgropen invid munnen kunde jag ännu skönja
    Dina ögon blickade upp på mig med tillförsikt
    Jag närmade mig dig med varliga rörelser

    Kram från Ethel

    Liked by 2 people

  2. Ord efterlyses – roligt att sitta här och fundera 🙂 Ord som ligger bra på tungan … ord att skapa av…
    Vet inte om jag kan ge dig något – tror du har många fler ord än jag i din hjärna…
    Gick ut på bron, blundade och tog in … vårljud, vårdoft, småfåglarnas kvitter och trastarnas sång… och vindens sus i trädkronorna…
    Så kände jag nu på morgonen här hos mig i kanten av skogen…
    Ha en bra dag!
    Kram

    Liked by 1 person

Kommentera

